Da li treba gasiti osvetljenje akvarijuma?

aXilos

New Member
23 Februar 2010
21
0
1
Vrsac
Posto sam totalni pocetnik i tek za 2 dana dobijam moj prvi akvarijum ne znam da li osvetljenje treba gasiti ili ga ostaviti 24/7? Ako treba kada to treba raditi (danju/nocu)? U kojim intervalima? Moram li imati neki tajmer ili moze npr kad legnem da ga ugasim i ujutru da ga upalim ili obratno!? Da li je ovo bitno uopste ili mogu da ostavim non-stop da osvetljava (mada mislim da cu onda imati dosta algi, koliko sam citao)? Ako se gasi da li ribama smeta da se to uradi onako na prekidac iznenada ili mora da postoji neki potenciometar koji ce lagano tokom npr 15 min zagusavati svetlo do kraja ili do nekog minimalnog nivoa pa i nocu da malo svetli i simulira mesec :)?
 
Evo sada ce da ti odgovori jedan takodje totalni pocetnik :hej: .... i meni ce ovo biti prvi akvarijum , u subotu mi napokon stize postolje i krecem sa formiranjem :sampion: ... a sto se tice osvetljenja potrazi jos malo na netu , ima dosta toga o tome... samo se malo bolje potrudi ;) ...U akvarijumu vestackom rasvetom simuliramo suncevo svetlo u prirodi. U vecini tropskih predela tokom cele godine (ako zanemarimo oblacno vreme) suncevo je svetlo "ukljuceno" 12 sati dnevno, a 12 sati traje noc (sto je naravno receno samo
otprilike). Zato je u akvarijumu bitno postici ovakav ritam izmene dana i noci pravilnim ukljucivanjem i iskljucivanjem rasvete. To mozes naravno da radis rucno a mozes i pomocu raznih mehaničkih ili digitalnih tajmera...
A sto se tice simulacije meseceve svetlosti ja sam to video na nekoliko akvarijuma i veoma lepo izgleda i planiram i ja to da odradim ali dali to ima neki efekat na zivi svet ne bi znao da ti kazem , sacekaj da ti odgovori i neko iskusniji ;) ... pozz
 
Apsolutno se slazem sa Fassungom. U tropima je dan priblizno jednak noci tako da je 12/24 sasvim ok.
Simulacija meseceve svetlosti sem estetskog momenta nema nekog znacaja za ribe i zivi svet aq. Ako ti se dopada napravi.